S?bado, 22 de diciembre de 2007
L'escritor aragon?s ?ngel Guinda
convid?u d'honor de la Xunta d'Escritores Asturianos 2008




L?escritor aragon?s ?ngel Guinda va ser el convid?u d?honor d?esta edici?n de la Xunta d?Escritores Asturianos que tendr? llugar n?Uvi?u na Biblioteca del Campu San Francisco los d?es 2 ,3 y 4 de xineru del 2008. ?ngel Guinda naci? en Zaragoza el 26 d?agostu de 1948. Dende 1987 reside en Madrid. Reivindica "una poes?a comprometida que seya non s?lo obxetu de guapura sin?n tami?n suxetu de conducta, una poes?a que-y sirva al ser humanu: moralmente pa vivir; est?ticamente pa gozar; y culturalmente pa enanchar y afitar el so saber". La so obra ta marcada por un realismu esistencial. La so vida y po?tica podemos sacales d?una selecci?n de los sos aforismos refer?os al poeta y a la poes?a: ?La poes?a sirve al individu y a la comunid? como mediu propagand?sticu de guapura, verd? y llibert?, "Ser poeta nun ye una profesi?n. Ser poeta ye una posesi?n", "Escribir como se vive", "Escribir como se ye", ?Espresase ye vivir?, ?La poes?a sirve, la poes?a ye?, "La poes?a ye palabra ensin apenas palabres", "Poes?a: conciencia con ciencia", ?El poeta ta siempre en contra, alcontr?ndose frente a y cola contradicci?n?, ?Menos divos, m?s poetes suversivos?. En 1977 fund? la colecci?n Puyal de llibros de poes?a, y en 1988 la revista Malv?s.
Nos suplementos lliterarios de los peri?dicos Heraldo de Arag?n, El D?a, El Peri?dico de Arag?n y en delles revistes (Turia, Cuadernos del Matem?tico, Poes?a Por Ejemplo, Los Cuadernos del Norte ...) public? cr?tica en cientos d?art?culos sobre los autores cl?sicos y contempor?neos. La obra d??ngel Guinda ta marcada poles principales consideraciones de la so propia po?tica: "La palabra ye un ser vivu", y "Escribo contra la realid?, non sobre ella". Tamos ante una poes?a ?til, espresionista, torturada, grave y fonda. Una poes?a f?a de la rebeld?a y del m?s ll?cidu pesimismu; vitalista pesie a ser un testimoniu de la convivencia del ser humanu cola muerte. Nel a?u 2006 llev? alantre una fuelga de fame pa reivindiar la reconocencia d?unos compromisos culturales irrenunciables.
Malditu pa unos, exemplar pa otros. La so gueyada filos?fica, el so llinguaxe depur?u, l?estrictu dramatismu, llev?ronlu a esa llende na que limita la poes?a col puru silenciu y a consideralu por un sector de la cr?tica como "unu de los poetes m?s necesarios y reveladores que dio la lliteratura ib?rica d?estes caberes d?cades. Defensor de toles lling?es ib?riques en perfecta harmon?a public? hai poco el pimer poemariu sextilling?e del Est?u hespa?ol, (Tola lluz del mundu) incluyendo n?l a les lling?es asturiana y aragonesa.





Llibros publicaos:

? La pasi?n o la duda, Zaragoza, Col. Poemas, 1972.
? Las imploxiones, Bilbao, Comunicaci?n Literaria de Autores, 1973.
? Cantos en el exilio, Bilbao, Comunicaci?n Literaria de Autores, 1973.
? Acechante silencio, Zaragoza, (s.n.), 1973.
? La senda, Zaragoza, Instituci?n Fernando el Cat?lico, 1974.
? Eleg?a a Mar?a Pilar Pallar?s Dukar, pliego suelto, (1974?)
? Ataire, Carboneras de Guadaza?n, El toro de barro, 1975.
? Entre el amor y el odio, Zaragoza, Publicaciones Porvivir Independiente, Col. Puyal 10, 1977.
? Vida ?vida, Zaragoza, Olifante, 1980.
? Crep?scielo esplendor, Zaragoza, Olifante, 1983.
? El almendro amargo, Buenos Aires, El rayo que no cesa, 1989.
? Lo terrible (I: Expedici?n a las tinieblas), La Habana, Asociaci?n de Escritores de Cuba, 1990.
? Claustro (Poes?a 1970-1990), Zaragoza, Olifante, 1991.
? Breviario (1980-1992), Zaragoza, Lola Editorial, 1992.
? Despu?s de todo, Madrid, Ediciones Libertarias, 1994.
? Conocimiento del medio, Zaragoza, Olifante, 1996.
? Huellas, Madrid, Poes?a, por ejemplo, 1998.
? La llegada del mal tiempo, Madrid, Huerga & Fierro, 1998.
? La voz de la mirada, Zaragoza, Lola editorial, 2000.
? Biograf?a de la muerte, Madrid, Huerga & Fierro, 2001.
? Toda la luz del mundo,Minimal love poems, Zaragoza, Olifante, 2002.
? La creaci?n po?tica es un acto de destrucci?n, Antolog?a (1980 - 2004), Zaragoza, Prensas Universitarias de Zaragoza, 2004.
? Poemas perimentales, Angera (Varese, Italia), La Torre degli Arabeschi, 2005.
? Toda la luz del mundo, Minimal love poems, (edici?n en toles llingues del Est?u hespa?ol), Zaragoza, Olifante, 2005.


Presentaci?n n'Asturies del llibru Toda la luz del mundo (?ngel Guinda, 2005),
primer poemariu sextilling?e del Est?u hespa?ol


Esta edici?n nes llingues del est?u hespa?ol quier ser un cantu d?amor (love poems) a favor de la convivencia afectiva ente los pueblos d?Hespa?a. Si les llingues abr?zense, los sos falantes abrazar?nse tami?n. Amor y pasi?n. Una civilizaci?n hedonista como la nuesa imp?n al ideal reproductor l?est?ril ?placer pol placer?. Paezme bien: ye un xeitu amable d?acabar con un mundu que nun me presta. Un mundu masacr?u poles tiniebles necesita lluz. Al amor s?bren-y les palabres (l?amor faise), a la pol?tica falta-y amor. Formalmente opuestu pol emblema del conceptismu, ?lo bueno si ye breve dos veces bueno?: y pol lema minimalista d?Ad-Reindhart ?menos ye m?s?. Cada poema d?amor d?esti llibru ye breve ya intensu, l?orgasmu tami?n. Angel Guinda Investiga les posibilidaes del llinguaxe pa intentar dir m?s p?all? de la palabra, de la voz, de los ecos y del silenciu. El llibru ye una alegor?a de la vida como rellumu de lluz nes tiniebles, como glay?u d?entusiasmu contra lo ef?mero de la condici?n humana, ya que vivir ye una eterna despidida.



PRESENTACI?N: Vienres 3 de xineru 2008 ? 7 la tarde.
Biblioteca del Campu San Francisco ? Uvi?u
Conferencia y espirica con ?ngel Guinda y firma d?exemplares.





?ngel Guinda baxa al fondu les palabres
Dende?l comienzu de la so ya llarga trayectoria lliteraria, ?ngel Guinda atalant? siempre la poes?a como un compromisu coles idees y una indagaci?n pa lo m?s fondo de la palabra. Nel so reci?n llibru public?u, "Toda la luz del mundo", esti procesu de descarnamientu algama los ?ltimos l?mites: cada poema componse d?un ?nicu versu, de forma que cada ll?nia, en cada p?xina, conviertese nun rellumu afor?sticu que rescampla l??mbitu del amor. Esti esquematismu formal nun ha confundise cola probura de signific?u, sin?n m?s bien al contrario. Como?l propiu autor se?al?, los poemes son "una ferida intensa, allumada, solombriega, tortuosa, feliz ya inevitable", y lleven al l?mite "la idea de que la poes?a ye palabra ensin malpenes palabres, pero siempre palabra de m?sica". D?esti xeitu, ?ngel Guinda nun tarreci? correr riesgos nesti llibru, que "representa, pa m?n, un doble sent?u de transgresi?n: moral, en defensa y exerciciu del derechu a la llibert? afectiva y sexual; y est?tica, pola ampliaci?n del canon po?ticu tradicional". Dientro d?esta declaraci?n de principios est?ticos enmarcase?l subt?tulu del llibru, "Minimal love poems". ?ngel Guinda confiesa qu?esti ep?grafe " apareci?seme ensin saber por qu?", anque amuesa l?inter?s del autor pola corriente art?stica del minimalismu. El propiu Guinda apurre nel llibru referencies a pintores como Ad Reinhardt -ideador del lema "menos ye m?s"- o Wols, que influyeron nestes pincelaes nes qu?un trazu ye capaz d?abrir tou un mundu de posibilidaes. Como tola obra d??ngel Guinda, esti poemariu ye frutu d?una inmensa confianza na palabra po?tica, d?una fe na so capacid? pa revelanos dende?l nuesu propiu negativu. Toda la luz del mundo vien a ser una apuesta a too o nada: una irrupci?n del versu que relluma como un astru llonxanu, o prende como silenciosa incandescencia de la nuesa propia piel, como pa recordanos que, anque s?lo seya de xemes en cuando, la vida bien pue ser sent?u y son?u de s? mesma. Estos "Minimal Love Poems" planteguen la siguiente dulda: ?ye la poes?a el nuesu frutu mayor o bien, pol contrario una magaya, lo qu?algamamos a salvar d?un naufraxu? Un llibru como ?sti d??ngel nun fae sinon cellebrar esti dilema p?aseguranos, fugazmente, de que ye dambes coses al empar. Tropiece?l llector con ca?n d?estos meteoritos y dar?se cuenta de l?abonda enerx?a espansiva que pueden apurrir unes simples palabres cargaes de s? mesmas: aut?ntiques implosiones, desc?brennos tola eficacia y utilid? del llinguaxe po?ticu convert?u n?arma aventada contra la so propia vanalizaci?n.



Comentarios


"?ngel Guinda entr? nel conciertu ?desconcertante pa dalgunos- de la poes?a hespa?ola del ?ltimu deceniu con una voz tan personal como inquietante, y sorprendi?, en faci?ndolo, a una cr?tica desbordada. La poes?a d??ngel Guinda ye un esc?ndalu, y el so autor, un poeta malditu."

?ngel Crespo

"Poeta expresionista y tortur?u."

J.L. Garc?a Mart?n

"Esta lleenda, esti alcuentru na foguera de la nueche del idioma, ye la cifra cabera qu?encierra la est?tica y la existencia mancante d?esti poeta exterminador nom?u ?ngel Guinda."

Ant?n Castro

"?ngel Guinda pon, como Baudelaire,el so coraz?n desnudu pa facer part?cipe al ser humanu de les sos mesmes inquiet?es."

Miguel ?ngel Long?s

"Separt?u de too y de cuasi toos na so clausura de Madrid, Guinda sigui? escribiendo como vive, siempre al marxen de la b?squeda del ?xitu y la fama."

?ngel Gracia Garc?a

"Foi y ye un home apasion?u, ensin renuncies, oonde vivir, col pasu los a?os, f?zose morrer. La poes?a de Guinda f?zose meditativa y sobria, quier ser sabia y dicir verd?."

Manuel Vilas

"La poes?a de Guinda expresa una gran pasi?n humana, el tormentu d?una problem?tica existencial marcada pola soled? y la rebeld?a, pero tami?n pola tenrura y la sabidur?a. Los grandes temes que perturbaron siempre la sensibilid? del home, los desasosiegos del existir, les presencias sentimentales, viven naa so obra una vida aut?noma y orixinal que da un tonu inconfundible a tola so poes?a."

Pietro Civitareale

"?ngel Guinda, con talentu, honor, valent?a, enriquez y asume la tradici?n de la gran poes?a l?rico hespa?ola."

Ricardo Paseyro

?La poes?a comprometida y valiente d?Angel Guinda ye un instrumentu de defensa contra toa esa supuesta idea d?inutilid? posmoderna, conformista, valera y fuxidiza, de tolo que cinca lo po?tico que paez que nos invade y nos pretenden imponer como una venda nos nuesos gueyos?

Xaviel Vilareyo

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NON

Soi un claru interior, el porvenir
d?una puerta que siempre ta trancada.
La trampa de vivir y ver morrer.

Contra la destrucci?n de la conciencia
bramo, espa?o, clavo en Dios los coldos.
Soi un zarpazu fra??u de paciencia.

Una lluz que, ragu?ando los escombrios,
esborra la borrina y sigue p?alantre.
Un home cola solombra hasta los llombos.

Como fame y bebo sede con toos,
tolos condergaos a escargatar la nada.
Esto nun ye un poema, ye un desplante.

Fondamente glayo un non rotundu.
Yo nun quiero vivir nesti mundu.

CAXES

Dir?alo una ind?xena y tendr?a raz?n.
?Ustedes tienen la vida iguada en caxes.
Nacen y d?xenvos nuna caxina,
la so casa ye una caxa, y los cuartos
son caxes m?s pequenes.
Suben pa la casa nuna caxa,
baxen pa la cai nuna caxa.
Viaxen nuna caxa.
Duermen y faen l?amor enriba d?una caxa.
Per una caxa ven el mundu.
Camuden de casa: m?tenlo too en caxes.
Y cuando muerren
lintrod?cenvos tami?n nuna caxa.
Los Bancos y les Caxes tienen caxa,
los establecimientos tienen y faen caxa.?
Too ta fecho pa qu?encaxemos.
Enc?xennos la vida.
Dalgunos nun encaxamos, y desencax?monos.

LA DIFERENCIA

Too harmoniza pola diferencia:
l?ermu de ?eve, l??rbol na roca,
la sele furia de la mar y les estrelles.
Nacemos tresparentes como l?aire,
volv?monos opacos como?l m?rmole.
Unu pue soportar tantu dolor
como placer ye capaz de recibir.
Piedra, herba, fueu, agua,
lluz, tiniebla, tempest? de sable:
too harmoniza pola diferencia.
La ciud?, de la que duermes,
draga?l silenciu que tolo fae nuevo.
Naide tien otra patria que la so soled?,
naide llega a naide si nun ye para marchase;
tien l?amor nos sos abrazos
l?atroz m?todu del amordazamientu,
cuanto nos llena del otru vac?anos.
?ube, raiga?u, el cantu los p?xaros:
too harmoniza pola diferencia.

LA MAR

La mio tiesta ye una mar arrodiada de montes
onde ruxe?l silenciu y les ?ubes reposen
como gaviluetes muertes. La mio tiesta ye una mar
ente andamios de borrina, o la gran polvorea
de les demoliciones. La mio tiesta ye una mar.
Una mar de ventanes que tremen como rellampios
y nes sos foles reti?e l?ecu de los soles.
La mio tiesta ye una mar d?escombrios y llaberintos
onde s?es?alexen la clina los caballos del aire.
La mio tiesta ye una mar, y nos sos puertos en llames
atraquen los volcanes, los recuerdos f?ndense.
La mio tiesta ye la mar de les detonaciones,
los tambores de fumu del adi?s y les sos ruines.
La mo tiesta ye una mar o el llibru de rexistru
de los esbarrumbamientos, los escombrios del cielu,
les ayalgues perd?es. La mio tiesta ye una mar.
La mio tiesta ye una mar sobre la que les estrelles
fugaces esparraman bastiazos de placer.
La mio tiesta ye una mar d?emboscaes y t?neles,
argayos de lluz y sede escachao.
Conmoci?n de lo inm?bil, la mio tiesta ya una mar.
La mio tiesta ye una mar y nel so fondu glayen
los suicides del agua, los barcos y aviones
acribillaos pol horizonte.
La milo tiesta ye una mar, y nes sos playes los nenos
xueguen a ver cayer carambelos de fueu
de les guerres d?un mundu onde nun ta?l mio mundu.
La mio tiesta ye una mar onde yo naufragu?.

VIDES
Hai quien fae de la so vida una llende.
Otros comp?rtenla como aire, lluz,
o llev?ntenla sobre un campu mines.
El que la dexa al azar,
y el que a control severu la somete.
Dalgunos imiten la vida de los sos h?roes,
y hai quien la embalsama nun b?nker d?oru.
Toles vides trabayen pa la muerte.

LA VIDA ENTE LES MANES
Un d?a tuvi, como tu,
la vida ente les manes:
la cai devor?,
glay? violentes frases,
namor? mui c?lidos cuerpos de muyer
ya inda leves turbios cuerpos varoniles.
De vuelta pa casa de los mios trenta a?os,
desenga??u y? de cuasi too,
bebo como vivir,
veo?l refalfiu
bloquear tan reci?n xuvenil impulsu,
solu nel ritu, ensin escaparate.
Tendr?s como yo un d?a ente les manes
el diariu desencantu de vivir,
esi creciente pruyimientu inc?modu
de caltener amores cola muerte.

LA ED? D?ORU

Nun llamentes
tener perd?o?l rellumu xuvenil,
los espa??os de la vida,
a cambiu
d?un horizonte de cenrades.
Naide nun pue avanzar
metanes d?una viesca en llames,
s? a trav?s del ermu.




El mundu lliterariu d??ngel Guinda

En xeneral toi bastante d?acuerdo colos conceptos qu??ngel Guinda nos da sobre?l mundu del poeta, pero quiero facer unes apreciaciones que nun t?n en desacuerdu con el, pero enfoquen dende otra perspectiva esi mundu terriblemente creativu que ye?l poema.
Como diz ?gel Guinda la poes?a ye un actu de creaci?n, ya que la creaci?n ye l?elementu fundamental de tolo que se pue considerar como arte, ens??anos a ver les coses como si les vi?remos per primer vez, polo tanto nun hai poes?a ensin creaci?n, los qu?acepten el realismu t?n aceptando la m?s probe de les posibilidaes que nos ofrez el poema, ya que l?arte consiste en separtase m?s y m?s de la realid?, eliminando tolo secundario, pero l?home pertenez a la Natura y nun pue separtase d?ella, as?na, el poeta habr? sacar la esencia de les creaciones d?esi entornu natural. El poeta tien que modificar al home, tresformar la vida, el poema tien que ser una descarga el?ctrica. Toi d?acuerdo con ?ngel Guinda cuando diz que ?hai demasiaos profesores y cr?ticos poetes, frente a mui pocos poetes maxistrales? , yo dir?a m?s llo?e, hai dos clases de cr?ticos de poes?a, los que nun saben nada y los que nun saben nin eso, al poeta s?lo lu pue xulgar otru poeta, un verdaderu poeta. Respecto a la crisis qu?atraviesa la poes?a ib?rica angua?u, he dicir que ye un mal end?micu, escr?bese con un tonu engol?u que paez salir d?otros sieglos.

Respecto a la poes?a de la esperiencia, que t? mui de moda nestos momentos, siento vergo?a pola mesma, la poes?a ye l?arte de la guapa palabra, si-y quitamos l?adxetivu a un poema nun queda nada, por eso esta poes?a ye la muerte de la poes?a, un poeta d?esti movimientu dixo ? la poes?a tien que ser gris?gris marengo, llevar corbata y trabayar en correos? , cenciellamente ye retrogrado, intenten facer lo que ficieron con abondu m?s aciertu los poetes de los cincuenta, podemos calificar estos versos ensin neng?n perxuiciu como inexistentes, pero la poes?a angua?u t? enllena por desgracia de versos inexistentes, y lo que ye m?s grave, dalgunos d?estos poemarios algamaron los m?s altos cumales y premios. Asina nos va.
Luis Angel Mar?n

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La fuelga de fame d??ngel Guinda


El 1 de xunetu del 2006, nel llugar zaragozanu de Trasmoz, na Comarca del Moncayo, abri? les sos puertes La Casa del Poeta, primera y ?nica n?Hespa?a, fundada pola Asociaci?n Cultural Olifante cola collaboraci?n del Gobiernu d?Arag?n y del Proyectu europeu Leader.
El primer residente convid?u pa trabayar nella durante un mes foi el poeta aragon?s ?ngel Guinda, recientemente traduci?u al b?lgaru, coautor de la lletra del Himnu d?Arag?n y autor, ente otros, de los llibros Vida ?vida, Biograf?a de la muerte, Toda la luz del mundo y de l?antolox?a La creaci?n po?tica es un acto de destrucci?n. Durante la so estancia en La Casa del poeta, Guinda escribi? l?ensayu El poeta en el mundo, el mundo del poeta. Esti testu vien a desarrollar les sos reflexiones acerca de la oposici?n y el paralelismu ente realid? y poes?a; y ente poes?a, compromisu y acci?n na nuesa socied? actual. Como complementu d?esta activid?, decidi? llevar a cabu en La Casa del Poeta una acci?n pr?ctica qu??l noma ?Acci?n Hh? y que nun ye otra cosa que una fuelga de fame. Les sos reivindicaciones yeren de calter po?ticu, cultural, pol?ticu y social y de solidarid? colos que g?ei sufren n?estremaos llugares y fasteres del mundu enteru.

?Hai tres d?cades -diz Guinda-, cuando utilic? los poemes bala contra la dictadura, contra Pinochet y contra Videla, publiqu?l manifiestu Poes?a y suversi?n, en 1980; y catorce a?os depu?s el manifiestu Poes?a ?til. Nesos manifiestos y nel reciente testu El poeta en el mundo, el mundo del poeta hai declaraciones d?intenciones qu?agora decid? llevar a la pr?ctica con esta acci?n.


OBXETIVOS Y REIVINDICACIONES DE LA FUELGA DE FAME D?ANGEL GUINDA EN LA CASA DEL POETA DE TRASMOZ:

-Axitar la conciencia d?escritores y artistas. Activar el so compromisu y responsabilid? intelectual pa collaborar na soluci?n de los graves problemes qu?hai nel mundu: la fame, la inmigraci?n, la intolerancia ente cultures estremaes, la guerra.
- Alertar del riesgu de que la historia de la lliteratura y del arte actuales seya la historia de la publicid? del arte y de la lliteratura de g?ei.
- IVA cero pa los llibros de poes?a.
- Creaci?n d?una Casa del Poeta, con capital p?blicu o priv?u, en ca?na de les Comunidades Aut?nomes.
- Pola paz definitiva n?Euscadi y la rehabilitaci?n p?blica, moral y editorial nesi territoriu de los poetes Blas de Otero y Gabriel Celaya.
- Creaci?n d?un Ministeriu de la Inmigraci?n.
- Por una pol?tica educativa de calid? que revalorice la ense?anza de la historia de la lliteratura y del arte y garantice?l trabayu dignu y eficiente de los educadores nos Institutos d?Educaci?n Secundaria.


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Angel Guinda finaliza la so fuelga de fame
El poeta ?ngel Guinda, depu?s d?ocho d?es de fuelga de fame, diola por finalizada seg?n fizo p?blico la Casa del Poeta de Trasmoz a trav?s d?un comunic?u nel que Guinda xustificaba la so decisi?n d?esti xeitu: "Cuando se cumple l?octavu d?a de la fuelga de fame qu?entam? con reivindicaciones lliteraries y pol?tiques, pongo fin a la mesma por motivos de sal? y por considerar que nun ye misi?n esclusiva d?un poeta l?ricu tresformar el mundu sin?n poetizalu. Los mios sentimientos de compromisu social y de solidarid? salen reforzaos d?esta acci?n, unu de los obxetivos, polo menos, cumpli?se, seg?n los cientos d? apoyos recib?os procedentes de movimientos progresistes, asociaciones culturales, ciudadanos an?nimos, artistes y escritores (mui especialmente de Manuel Mart?nez Forega, que secund? la fuelga) y qu?agradezo de tou coraz?n". ?ngel Guinda inici? la so fuelga de fame pa esixir una riestra de reivindicaciones lliteraries (IVA cero pa los llibros de poes?a, creaci?n d?una Casa del Poeta en ca?na de les Comunidades Aut?nomes y rehabilitaci?n nel Pa?s Bascu de los poetes Blas de Otero y Gabriel Celaya) xun?es a la del apoyu al copyleft (llibre derechu de copia), frente al copyright.


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?ngel Guinda y el compromisu colo po?tico
Los ?ltimos a?os resultaron ser abondo bayurosos na poes?a del poeta aragon?s ?ngel Guinda (Zaragoza, 1948), qu?agora nos entrega, col t?tulu Claro interior, una colecci?n de 34 nuevos poemes qu?afonden nos sos avezaos temes, desarrollaos en llibros anteriores, y que son obsesiones propies como la palabra, la vida, el sexu, el mieu a la realid?, la erosi?n que fai el pasu del tiempu, la muerte. ?ngel Guinda pretende identificar la vida cola poes?a y personalizar la palabra. ?ngel Guinda c?ntrase nel valor salvador de la palabra, tal y como pidiera Blas de Otero. Pa volver a referise a los estrozos que produz el mundu na vida del ser humanu, ?ngel Guinda presenta una serie de poemes onde s?amuesa esa vida de forma descarnada y con un acentu marcadamente social y solidariu por parte del poeta, y la so conciencia obl?galu a lluchar dende la palabra po?tica y dando exemplu cola so propia vida, un poeta cada vez m?s social y reivindicativu que nun pierde la so identid? nin la so serenid?, una poes?a convulsa y restallante como l?tigu de les abandonaes conciencies personales d?esti tiempu despersonalizador m?s que convulsu nel que vivimos.

Tags: ANGEL GUINDA

Publicado por gala2 @ 6:40  | NOTICIAS POETICAS
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